יום ראשון, 22 בינואר 2012

משמעות הבלוג הכיתתי בדגש על מעורבות הורים בלמידה


אנחנו היום נמצאים בשיא טכנולוגיית המחשב אשר שולטת על מגוון התחומים בחיינו כגון, כלכלה, פוליטיקה, חינוך, תרבות וחברה. טכנולוגיית ה ווב 2 נמצאת בעיצומה. כלי ה ווב 2 מאפשר לגושיו לתקשר באופן הדדי בינם לבין שאר משתמשי הרשת ובך הם ישתתפו בעיבוד ועיצוב תוצרים משותפים. הבלוג הוא אחד מיישומי ה ווב 2. הבלוג הוא "אתר אינטרנט שבו נכתבות רשומות ("פוסטים") העוסקות בחוויות, חדשות ומאמרים, לעיונם של גולשי האינטרנט לשם קריאה ובדרך כלל אף לתגובה" (מתוך ויקיפידיה). רוזן, קאסידי וגורסקי (2009), ערכו מחקר אשר בודק את תרומת השימוש בבלוג כיתתי פעיל ומעודכן על מעורבות ההורים בלמידה מתוך השערה שמעורבות הורים אכן תוביל לשיפור בהישגים הלימודיים של התלמידים. הורים רבים מדווחים שהם מתקשים להיות מעורבים בחינוך ילדיהם מכמה סיבות כמו חשש בלדבר עם המורה, עסוקים בעבודה וכדומה. ממצאי המחקר העידו כי ההורים העדיפו להשתמש בבלוג כדי להיות מעורבים בתהליך החינוכי של ילדיהם. הם נכנסו לבלוגים כדי לצפות בעבודות הבן, לצפות בתמונות, לקרוא דיווחי המורים, להוסיף תגובות, לצפות בעבודות חברים ועוד.  
אני מאמינה שהבלוג הכיתתי אכן תורם לחיזוק הקשר בין שלושת קודקודי המשולש: הורים, ילדים ומורים. כלי זה נותן להורים להיות מעורבים בתהליך חינוך ילדיהם ומאפשר להם גם להגיב ולתת חיזוקים לילדים. הבלוג שעליו נערך המחקר (http://classblogmeister.com/blog.php?blogger_id=1337) מהווה מראה בהירה את תהליך מעורבות ההורים.  בלוג ממש לחיקוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה